השאר פרטיך על מנת שנוכל לחזור אליך ולהעניק לך שירות מקצועי ומתן הצעת מחיר
מיד לאחר תאונה עליך לפעול בהתאם להנחיות הבאות:
במקרה ובתאונה נפצעו אנשים עליך להגיש עזרה ולהודיע למשטרה.
בהתאם לתנאי הפוליסה אין לחתום על התחייבות כלשהיא.
אין להשאיר הרכב ללא השגחה בצידי הכביש.
באם לא ניתן להמשיך בנסיעה עם הרכב, יש לגרור למוסך לאחר התייעצות איתנו.
פרטים שיש לקחת מהצד השני המעורב:
שם הנהג ו/או בעל הרכב, כתובתו ומס' טלפון.
מס' הרישוי, מספר הפוליסה – של המקיף / צד ג', שם חברת הביטוח.
לרשום שמות של עדים שהיו בתאונה.
לצלם מה שניתן אם ניתן.
לפנות למשרדינו – במידה ומדובר בשבת או בחג אפשר לפנות גם למוקד החברה בה הינך מבוטח, למחרת השבת או החג לפנות גם אלינו.
מוקדי השירות:
כלל חברה לביטוח – 5454*
מגדל חברה לביטוח – 1700700322
הפניקס הישראלי – 5070*
איילון חברה לביטוח – 6679*
הראל חברה לביטוח – 03-9294000
מנורה חברה לביטוח – 03-7107870
שומרה חברה לביטוח – 03-9258020
לנוחיותך, אספנו עבורך טפסים שימושיים של חברות הביטוח השונות: מגדל, הראל, כלל והפניקס. לחץ כאן >>
פעולת הגשה וניהול תביעות ביטוח קובעו בנהלים חדשים שנקבעו על ידי המפקח על הביטוח,
מצ"ב הנוהל (מערכת כללים לבירור ויישוב תביעות ולטיפול בפניות ציבור).
אנו ממליצים לפנות אלינו על מנת לקבל ייעוץ וטיפול באופן יישוב התביעה.
ניתן לראות את נהלי ניהול התביעות בתוך "טפסים " לפי כל חברה.
אנו ממליצים בכל מקרה ליצור איתנו קשר בטרם הכנסת הרכב למוסך וזאת על מנת להתייעץ עמנו כיצד לצלוח את התביעה בצורה הנכונה ביותר עבורכם.
כאשר מדובר בנזק עצמי קטן, בהנחה שהרכב במצב נסיעה, מקבלים הצעת תיקון ממוסך ובוחנים איתנו כדאיות הגשת תביעה, השיקולים הם גובה השתתפות עצמית ופגיעה בניסיון התביעות.
כאשר מדובר בנזק עצמי בינוני/גדול, שאלה ראשונה שמתעוררת היא, בחירת המוסך המתקן, השיקולים לבחירת המוסך הינם – איכות המוסך (איכות תיקון, מהירות תיקון ושירות כללי), תנאים נלווים שהמוסך מוכן לתת כמו, רכב חליפי מפתח למפתח, הנחה מיוחדת בגין ההשתתפות העצמית ועוד. להזכירך רכב חלופי במסגרת הפוליסה מוגבל במספר הימים.
מוסך הסדר הינו מוסך שחברת הביטוח הגיע איתו להסדר מיוחד לפיו ניתן לטפל ולסלק את התביעה בהליך קצר יותר ישירות במוסך. טופס התביעה ימולא במוסך ובתום התיקון המבוטח משלם אך ורק את ההשתתפות העצמית (ברכב מסחרי גם את המע"מ).
כמו כן, בפוליסה ניתנת הנחה בהשתתפות העצמית. בנוסף מוסכי הסדר שונים מוסיפים הטבות שונות (רכב חלופי, שטיפה וכד') ויש לבדוק ספציפית. בכל מקרה נדגיש, כי האחריות לתיקון היא של המוסך בלבד ואין אנו ממליצים על מוסך כלשהו .
עם כניסת המוסך לתיקון אנו נשלח שמאי לביצוע הערכת נזק, נדגיש כי שמאי הינו בעל מקצוע עצמאי שנותן חוות דעת לגבי גובה הנזק, יחד עם זאת ישנם שמאים שהם ברשימה של חברת הביטוח וישנם שאינם. שמאי מתוך רשימת שמאים הינו שמאי שחברת הביטוח מקבלת את הערכותיו וברוב המקרים לא מערערת עליהן. זכותו של כל מבוטח למנות שמאי על חשבונו ולהגיש תביעה לחברה, יש לקחת בחשבון שבמקרה זה החברה רשאית לערער על קביעת השמאי שאינו ברשימה וכמו כן גם על גובה שכר טרחתו. נדגיש כי אנו מפנים שמאים שהם מתוך רשימת השמאים של החברה. בתום הערכת הנזקים והמצאת כל המסמכים החברה תבצע העברה בנקאית לחשבון המבוטח.
בהנחה שאינך אשם בתאונה, ניתן לא לתבוע את הפוליסה כלל ולתבוע ישירות את חברת הביטוח של הרכב הפוגע, במקרה כזה אנו נסייע לך בתהליך. אולם אין אנו אחראים על ביצוע התשלום או על לוחות הזמנים, אנו משמשים כיועצים בלבד ואין לנו אפשרות להשפיע על חברת הביטוח של הפוגע.
במקרה כזה מומלץ לבחור מוסך שמוכן לתת אפשרות לשלם בצ'ק דחוי לפחות ל- 3 חודשים (אין זה מבטיח כי הטיפול בתביעה יסתיים בפרק זמן זה).
ייתכן והליך זה יהיה כרוך בתשלום שכר טרחה למשרדינו .
כמו כן, במידה והצד השלישי אינו מודה באחריותו לנזק, אנו נמליץ לתבוע את הפוליסה או שהמבוטח יצטרך לפנות לערכאות משפטיות – אנו לא ממשיכים ללוות תהליך זה.
שני מושגים בהקשר זה: " כלי רכב באובדן גמור" ו "כלי רכב באובדן גמור להלכה".
כלי רכב באובדן גמור" – הכוונה לרכב ששמאי קבע לגביו שהנזק שנגרם לו הוא יותר מ 60% מערכו או ששמאי קבע שהרכב לפרוק (לא ניתן לשקמו) או שנגנב. במקרה זה, החברה תיקח את השרידים של הרכב או במקרה גניבה את הזכויות על הרכב ותפצה את המבוטח בערכו המלא של הרכב. (ערך הרכב הוא שווי הרכב שהיה יכול להיקבע בין מוכר מרצון לקונה מרצון וזו סוגיה בפני עצמה).
כלי רכב באובדן גמור להלכה" – כאשר הנזק לרכב אינו עונה לתנאים לעיל, חברת הביטוח רשאית להכריז על הרכב כאילו היה באובדן גמור.
<>
מקרה זה מיועד למי שחושב שהוא אשם בתאונה , או שאינו מעוניין בתביעה לצד ג'
Created by GetMeOnline